zondag 29 december 2013

De blind-blog-date.....





Gisteren ging ik dus op blind-blog-date met Biefrul.....
....een HELE TOFFE madam!
Een klein fotoverslagje volgt hier
( klein, want mijn camera-batterij was bijna plat....)


Ondanks het voorspelde regenweer, 
viel er de hele dag geen spatje nat,
sterker nog...we konden genieten van een staalblauwe lucht en een heerlijk winterzonnetje.....

Terwijl ik Sabine opwachtte in het station van Antwerpen 
kiekte ik wat patronen en glaspartijen waar het zonlicht mooi door naar binnen viel.

















Het klikte vanaf de eerste minuut tussen Sabine en mezelf,
...maar uiteraard had ik ook niet anders verwacht!



Langs leuke straatjes met prachtige boetiekskes en hippe hebbedingenwinkeltjes ,
zetten we koers naar onze eerste halte.

DE PETIT PAN-WINKEL








DE place to be van elke liefhebber van kleurige Petit Pan stofjes
kleding, toile ciree, fournituren, papierwaren, lampen.....en nog veel meer!







Deze foto's pikte ik gewoon van't internet, want in al mijn euforie vergat ik zelf foto's te trekken van al dat schoons.....
....en uiteraard had ik mijn armen vol!
( alhoewel....ik heb me echt beheerst!)
;)






...en uiteraard staken we eventjes de straat over om bij Julija binnen te springen!











We lunchten bij den Italiaan,
de overheerlijke Penne Arrabiata was al achter de kiezen vooraleer ik er een foto van kon trekken...
Mmmmm....













We bezochten de Kloosterstraat,
...waar antiekwinkeltjes en hippe conceptstores elkaar afwisselen





























Tof lampen-idee in de lokale kringwinkel
( waar ik trouwens best veel stofjes vond....)







.....iets strelend voor de smaakpapillen






....en iets strelend voor het oog






Vooral den deze.....een acteur dachten we zo,
...kon Sabine wel bekoren!
:)




Het was een superdag!

En gezien de massa's aanvragen die binnenstromen
voor blind-blog-dates in A'pen....

In het voorjaar zullen we eens een groeps-date organiseren,
lijkt dit je leuk,
laat maar iets weten dan!
:)

40 opmerkingen:

  1. hihi, 't zag er precies geweldig uit. Moest je zoiets organiseren in Antwerpen probeer ik mee te doen. Maar met de kinderen hier is het steeds een zoektocht voor opvang. dus we zien wel of ik zou kunnen meedoen. Veel plezier nog in de vakantie en tot later. Al wat beter met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals super bedankt voor deze leuke leuke leuk mega leuk uitstap !!! Ik heb met volle teugen genoten van je enthousiasme over naaien , stofjes , retro knopen en zoveel meer ! Je bent echt een pareltje van een vrouw. Op een volgende date wil ik zeker weer mee ... want jip Antwerpen heeft nog veel leuke plaatsjes he !
    Veel beterschap en jip deze madam ligt ook plat .. de griep neem langzaam maar zeker zijn macht over mij !!!
    Luv ya !
    x
    Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, hij heeft zelf een theesalon, Claude ofzo heet het. De boeklancering van Maurice was daar. Ik kan Bie geen ongelijk geven... ik moest ook even slikken, voor ik koffie kon stamelen.
    En jeuij voor een blog-blind-date!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeten daar volgende keer zeker eens gaan piepen hé ! De man had een zeer mooie uitstraling ... tja ik heb nu eenmaal oog voor detail ... niet alleen de taart was dus njammie daar ;-)

      Verwijderen
  4. leuk verslag, én hopen leuks ontdekt op Bie Frul. Die koffertjes doen me zoooo denken aan mijn eerste logeerkoffertje. Ik hoop dat er veel kinders net zulke fijne herinneringen gaan krijgen. Toffe dames=aangepast weer, een andere verklaring heb ik daar niet voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zag er idd plezant uit!
    laat maar weten voor de groeps blog date ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist niet dat er een Petit Pan winkel bestond?! Aiai, daar gaan al mijn spaarcenten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. ik wil zeker ook nog eens mee .. wil zo graag de mensen achter de bloggers leren kennen .. is echt super plezant !

      Verwijderen
  8. Ik probeer d knip er op te houden maar geniet van jullie uitje en blogs wat jullie creëren een echt e inspiratie zit hier op het moment te knoeien met mijn nieuwe pfaff expression krijg de bovendraad nie goe of zou het zij 'n dat ik op tricot stik ??? Alvast een gelukkig en gezond want dat is het belangrijkste 2014 en veel vriendschap en naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je op dat knopje met de i drukt, dan staat daar welke bovenspanning je moet gebruiken.....:)
      De gewone rechte katoensteek is nummerke 1...:)

      Verwijderen
  9. Dat zag er daar plezant uit! Leuk parcours hebben jullie afgewerkt. Welke kringwinkel is dat? Die ziet er ook de moeite uit. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heette 'Jorispoort'....en was denk ik dus ook aan de Jorispoort.....:)

      Verwijderen
  10. O, dat zag er een leuk uitje uit! Zoveel schoons. De heer in kwestie is trouwens inderdaad een acteur: Claude De Burie. Hij heeft tegenwoordig een theesalon op 't Zuid. Die Petit Pan-winkel lijkt me heerlijk en o zo gevaarlijk voor mijn portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Antwerpen heeft toch veel toffe plekjes eh! Ik moet er echt nog eens naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zag er heel gezellig uit. Zo'n groepsdate lijkt me ook wel leuk (en ook een beetje eng).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zag er heel leuk uit!
    En wat een geweldige foto´s van Sabine! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh dat moet een heerlijke dag zijn geweest!
    Met deze nieuwe winkelinspiratie is het hoog tijd om ook eens in Antwerpen de Petit Pan winkel onveilig te maken.....
    En een groepsdate lijkt me ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wou je vragen waar die kringwinkel was maar heb mijn antwoord hierboven al gevonden waarvoor dankt ;-)

    ik ben ook pro-blogdate :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb er bij je partner in crime ook al over gelezen.. het was precies een superdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, normaal lees ik alleen mee maar zoveel moois in 1blog...Antwerpen...petit pan...julija...lekker eten EN mooie mannen! Als er een groepsdate komt in t mooie België wil ik best eens afreizen om al dat moois te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Altijd welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

      Verwijderen
    3. Thanks! Ik houd je blog in de gaten voor de groepsdate! En mocht t een succes zijn, hier in Nederland ook errug leuke winkels om te showen!
      Groetjes ilse

      Verwijderen
  18. Blog date lijkt me wel wat maar ik verbleek bij wat jullie allemaal maken :-$

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn allemaal bij het begin moeten beginnen hoor.....:)
      Iedereen is welkom op de blogdate!
      :)

      Verwijderen
  19. 't ziet er uit als een perfect match :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldige foto's, Antwerpen... daar ben ik al zó lang niet geweest. Zo lang geleden dat ik toen nog helemaal geen oog had voor stofjes. Zowee, dat is best een leuke man ja, is het nou een acteur?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, Antwerpen, ken ik niet echt van 'stad' enkel van de Zoo. Maar zo te zien, heel wat te bieden!
    Leuk dat jullie een fantastische dag beleefd hebben!
    Zo'n 'groepsdate' lijkt me ook wel wat!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat zag er supergezellig uit!!
    Leuk hè, zo'n blogmeet & greet. FYI er is al een blogdate gepland in Antwerpen, op 18 januari!! Afgelopen zomer hebben we er eentje in Brussel gehad, en diezelfde mensen (+ anderen) komen nu allemaal naar Antwerpen. Al wie wil, is welkom! Ik blog er morgen of overmorgen over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar wil ik wel aan meedoen , even agenda checken ... te doeme ik moet werken dan , probeer ik deze nog te wisselen , maar ik vrees dat het niet zal lukken !!! Bij een volgende wil ik zeker mee hé !

      Verwijderen
  23. Zal dringend eens een bezoekje aan Antwerpen moeten brengen.
    Je date was wel in de wolken met je sjaal zeker. Zo mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jip die date , ikke dus , is mega in de wolken , zo'n mooi exemplaar ! ... moet nog een leuke weerdienst bedenken .. help me maar !

      Verwijderen
  24. tis dadde, leg van den eerste keer nen bus in !!!
    ze gaan niet weten wat hen daar zal overkomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn zo'n geslaagde blogdate! Een fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Erg laat, maar toch nog de reactie dat als er een groepsdate komt ik heel erg graag mee doe! Terug naar mijn opgroeistad, ik kijk er al naar uit!
    spruitsels.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen