donderdag 13 juni 2013

RETRO-STYLE.....



Ik wilde nog wel eens een jurkje maken
Een retro(achtig) exemplaar deze keer....
...geïnspireerd op de garderobe van ons aller welbekende Tiny!







Die jurk die Tiny hier draagt ,
...die vond ik dus echt heel mooi !
Daar wilde ik mij ook wel eens aan wagen...
:)





Ziehier, mijn versie .....
Voor het bovenlijfke nam ik het patroon van de rechte jurk uit SVDHZ,
...en ik vertekende de halsuitsnijding
( hoekiger uiteraard!)
Voor het rokdeel nam ik 2x de volledige breedte van mijn stof ( 2,2 meter totaal)
...en rimpelde met twee rimpeldraden alsof mijn leven ervan af hing....
Door het ' vele ' stof, staat de rok mooi wijd.
Wat de lengte betreft,
...die paste ik een beetje aan .....
...tegenwoordig mag je geen onderbroekje meer zien he?
;)






Van opzij....






Den achterkant....
Ook hier een hoekige nek-uitsnijding...






De print loopt ' ongeveer' door.....
Fijne bloemenknoopjes als sluiting op de rug....






En wat zien we als we eens onder het rokske piepen?
Een wit onderrokje MET kantje...
Juist zoals in den Tiny-boek!
:)





Stof
Avignon... Riley Blake Designs ( fabric.com)
Onderrok...lakentje uit de kringloopwinkel
Kantje....stoffenspektakel

38 opmerkingen:

  1. hhhhhhhh weer zo mooi! Je hebt er talent voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig! En prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En echt Tiny-kleedje!
    Knap gedaan.
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind 'm prachtig!! Leuk stofje ook en helemaal af met
    die onderrok!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof zeg! De mode was idd heel kort toen. Maar de Tiny tekenaar laat wel heel graag haar onderbroek zien, vind ik. Maar ja, ik heb eens gehoord dat hij zijn carrière begonnen is met het tekenen van blote kindertjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schooooooooon kleedje! ik wou dat ik terug zo jong was en dat ook nog mocht/kon aandoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom dagelijks es piepen op je blog en wat ben ik jaloers op jouw kunnen zeg...dit is weeral een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooie, mooie en die onderrok super

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een geweldige jurk en prachtig "nagemaakt"!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben er ook zo fan van, en die onderbroekjes die kwamen piepen vond ik voor die tijd wel vooruitstrevend en het waren nog schoontjes ook ;)
    Super kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij zijt gij hoogbegaafd !
    Dat kán niet anders... Gewone mensen hebben zeven weken om zelf kleding te ontwerpen, en dan zo goed gelukt !
    Gelukkig dat ik zelf geen klein mannen meer heb, want anders was ik toch wat jaloers gaan worden op zoveel talent!
    Groetjes !
    Vee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. net wat ik begin te worden sé, 't is zooo knap. amaai, jij moet patroontjes beginnen ontwerpen en verkopen.

      Verwijderen
  12. Ja wadde knap gemaakt! En zelf getekend, pf daar waag ik me of ni echt aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh my sweet lord! dat is suuuuuuuuuuuuuupercute!
    pfff ons pruts moet echt dringend in de SVDHZ modelletjes groeien! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die maten uit SVDHZ vallen klein uit......je moet toch wel 1 maat groter nemen!
      En....je kan zo'n patroon gemakkelijk zelf verkleinen hoor.....
      :)

      Verwijderen
  14. en toch vind ik dat eerste plaatje van Tiny een beetje raar hoor.... je ziet d'r ondergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal in de jaren '50 -'60 mode zijn geweest he!
      Wel alleen maar mooi met een spierwitte onderbroek ( liefst dan nog met een kantje eraan....)
      :)

      Verwijderen
  15. Héél mooi! En je hoeft geen onderbroek te zien, ik vind het van de tekenaar een beetje over. In die tijd was mini en kort mode maar zo kort?!
    Je hebt dat super gedaan, een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De halsuitsnijding is perfect! Leuk dat je zoveel kan fronsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ma echt zo schattig!! Tiny zou er mooi mee hebben gestaan, kortom missie geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. allemachtig prachtig en dat tempo waarmee jij dit allemaal maakt, poehee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooooooh, die's kei kei schoon! Zou gelijk een grote madammenversie willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat jullie plek hebben voor de broer van jullie pleegtoertje! Ik kan me voorstellen dat ze helemaal blij is.
    Het jurkje is echt weer een plaatje!
    Ik vind de kleding in de Tiny ook altijd super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow je omschrijft het alsof het niks is om zo iets te maken... Heel erg mooi! Heel erg Tiny :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt ook echt wel reuze mee hoor!
      Zolang je alles in de juiste volgorde doet, kan er eigenlijk niets mis gaan....
      Gewoon een keertje proberen zou ik zo zeggen....
      :)

      Verwijderen
  22. nostalgie alom...hier ligt de Tiny-reeks te wachten op de dochter tot ze kan lezen...en dat kleedje; waaaaaaw....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat modelleke zou mij ook nog staan! Maar zonder mijn poep te flashen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tiny... zóóó lang geleden, maar ik ga dat hier toch ook zeker doorgeven als de dochter oud genoeg is; pure nostalgie.
    heel mooi kleedje ook van een heel tof stofje, ik ben fan!
    (PS: ik ben ook blogger vanaf vandaag! madebyelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen