donderdag 27 juni 2013

GEK VAN .....




ROKSKES!!!
Eigenlijk is dat geen verrassing he?
Maar WAAROM hou ik daar nu zoveel van...

1. Eindeloze combinatiemogelijkheden
2. Te dragen in alle weersomstandigheden ( mits enige aanvulling weliswaar...)
3. Snel ineengestoken en maar weinig stof voor nodig
4. Schattig ( zeker met een pamperbips erin)
5. En niet onbelangrijk......mijn toertjes dragen dat heel graag!
:)

....

Vermits de vakantieperiode met rasse schreden nadert....
...en ik dan veel minder ga kunnen naaien,
....maakte ik gisteren van de gelegenheid ( lees, kinderen zitten nog op school...)
.....nog wat zomerse zwierigheid


Een simpel rimpelrokske
Deze keer niet de trek-en-stik methode,
maar rimpelen met twee draden en vastzetten aan de taille-elastiek met een fijne zigzagsteek
( wel met de goede kanten opeen gestikt...ik vind dat gemakkelijker!)
Daarna nog even overlocked als afwerking....
Zo simpel, zo snel!
I LIKE
:)


Ge ziet dat niet goed op de foto,
...maar den elastiek is petrolkleurig,
net als de fijne stipjes opde stof!




Tegenwoordig kijk ik eerst in de kleerkast van mijn kinders
vooraleer ik een rokske maak.
Maar deze keer vergat ik dat dus te doen!
Ik heb dus geen bijpassende t-shirt met korte mouw voor als't warm is...
Maar
De soldenperiode is in aantocht....
:)





De belichting is kunstmatig en dus niet schitterend,
.....maar ja, als de zon niet wil meewerken!



Stof....Seaside by Riley Blake ( fabric.com)
Taille-elastiek....stoffen Eclips Berchem

.....


En NOG een rokske,
....met een fluo taille-elastiek deze keer!




Bij zomerse temperaturen.....
( oh, ik hoop zo ontzettend hard op zomerse temperaturen!)





Maar we leven in België, 
.....dus we blijven realistisch, frisjes?
Een vestje erbij!
:)







Stof ....Summersault by Erin McMorris  (fabric.com)
Fluo taille-elastiek.....Eclips Berchem

14 opmerkingen:

  1. oeh prachtig, vooral die met dat fluo elastiek, wauwie ! Volgende week wordt het warmer hoor heb ik me laten vertellen. En mag dat dan ook een maand of 6 aanhouden vind je nie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja....zes maanden zomer!
      KLINKT HEERLIJK
      :)

      Verwijderen
    2. Die met de fluo elastiek vind ik ook super. Mijn dochter is ook zot van rokskes. Voor haar is een shortje aandoen een straf.
      Ik ben nog maar een beginner en heb enkel nog maar een paar kleedjes omgevormd naar rokjes. Het wordt tijd dat ik er eens eentje volledig zelf maak.

      Verwijderen
  2. kleine tip: je kan je kleurtemperatuur eens proberen aanpassen op je fototoestel, dan steekt het zo nauw niet dat het kunstlicht is. mooie rokjes trouwens, die toertjes van jou zijn altijd om te stelen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen trek ik mijn foto's niet met mijn fototoestel, maar gewoon rechtstreeks met mijn iPad ( ik denk niet dat ik daar de kleurtemperatuur kan instellen?)

      En weten dat ik een goed fototoestel heb he.....en daar zelfs redelijk mooie foto's mee kan trekken! Ik ben gewoon veel te lui....
      ;)

      Verwijderen
    2. kheb zelf geen ipad,dus ken er niks van, maar zou zeggen: dan zijn het nog altijd goeie foto's om dat met den ipad te doen :-D ben eigenlijk wel benieuwd naar uw foto's met het goeie toestel dan :-)

      Verwijderen
  3. ik maakte ook van die rokjes met elastiek, maar weet je: laat mij een mannenhemd maken, geen probleem, maar die rek er deftig opstikken, dat vond ik dus al iets moeilijker... Maar geen nood, heb nog 6 rekken liggen, dus ik kan nog veel oefenen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe rokjes! Nog even wachten tot volgende week en ze kunnen ze aandoen zonder aanvulling, tenzij een T-shirtje misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk. vooral die tweede met dat felle elastiek. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die fluo elastiek!!! Geweldig! En de rokskes ook natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze blijven super leuk, ik snap wel dat je rokjes blijft maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. suuuupermooie rokjes (weeral)
    en altijd zo schoon gepresenteerd! ik waan me precies in een kinderwinkel...

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha jij zot van rokskes??? Dat was me nu écht nog niét opgevallen! Maar het zijn weer schone exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen