zondag 24 maart 2013

Poging nr 2.....



Ik wilde de gestrikte jurk van haar toch echt nog een keertje maken....
( ik ben een ongeduldig type....;). )
...het is een heel mooi model en dankzij de supergoede uitleg ...
....is ze gemakkelijk om te maken!
( zelfs voor een beginner als ik!)
:)

Deze keer nam ik een grotere maat voor het bovenste gedeelte
.... en het rokgedeelte kortte ik in op de maat van toertje 1....

De schouderlinten worden met een gewone dubbele knoop gestrikt...

EN.......

DEZE KEER PAST ZE PERFECT!!!!!
:))))

....Nu moet ik zo snel mogelijk leren hoe ik een rits in een jurk zet....
...hier gaan nog VEEL jurkskes gemaakt worden!!!
( ik zal maar alvast plaats maken in de kleerkast!)
;)





Stof
Garden Wall Collectie
"Wing Song"
by Laura Gunn for Michael Miller



Prettige zondag!
:)

PS: vergeet de give-away van de vorige blog-post niet!!!

39 opmerkingen:

  1. Olalalala !
    SUPERSCHOON!
    Een stofke om op slag verliefd op te worden!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon kleedje! Ziet ge dat dat zo moeilijk niet is :)

    Op naar geritste kleedjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooooi! Dat stofje past perfect bij dat jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tweede keer,goede keer.
    prachtige stof,zelfs de vogeltjes staan er mooi verdeeld op.TOP JURK.
    Morgen ook ritsen inzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja graag.....ni in deze jurk, die past perfect, maar ik wil graag eentje maken met rits!
      Ik heb wel geen blinde ritsen ( en voetje) in huis!
      Alleen maar gewone ritsen, maar dat kan ook mooi zijn op de rug he?!

      Verwijderen
    2. Welk merk van naaimachine heb je?Ik kom morgen met de fiets(of met de bus als het glad is)Ik zal mij ritsvoetje meebrengen,dan zien we wel of het lukt daarmee.Tot morgen :)

      Verwijderen
    3. Ik heb nen Toyota.....maar ik heb wel een gewoon ritsvoetje hoor!

      Verwijderen
  5. Wat een leuke jurk zeg en wat een geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En welke maat bovenstuk heb je gepakt, want ook hier moet poging 2 nog onder de machine vandaag komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, ik sluit me aan bij mijn voorgangers...die stof is echt geweldig en jou kleedje supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig gemaakt en beeldschone stof!
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja is prachtig!! en ik ben ook helemaal fan van dit stofke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fan van de stof! :) nu nog zon!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GIJ ZIJT ZOOOOO GOED.......
    En dat stofke, pfieuw prachtig... Man man echt zalig om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is echt schoon!Modelleke lijkt me echt tof en het stofje is magnifiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij hebt echt wel oog voor mooie stofjes! Prachtig weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi!op naar de kleedjes met rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi! ben verliefd op da stofke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk en da stofje,zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het pakje is hier!!! Wieeeee!! En super bedankt voor het extra'tje, ben echt zot van die magneten! (alsof heel die give away nog niet genoeg was :D )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super!
      Graag gedaan hoor, geniet ervan en maak de mooiste creaties....dan kunnen wij daar allemaal mee van genieten.....:)

      Verwijderen
  18. wat een wonderschoon jurkje en dat stofje: fabulous!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij bent toch helemaal geen beginner! Allé komaan zeg dat is materie voor gevorderden, ik blijf maar oefenen op rechthoekige tote bags;-)

    Oja zelfgemaakte gommen..das nogal iets he, ik bedoel zelfgemaakte stempels maar dat had je al wel door he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt een gemakkelijke jurk....die kan echt iedereen maken!
      Dat die zo tof is geworden, ligt voor een groot deel aan het mooie stofke!

      En ik ben ook ECHT een beginner hoor!
      :)

      Verwijderen
    2. Ik denk dat deze jurk trouwens gemakkelijker is om te maken dan een tote-bag ( die heb ik nog nooit gemaakt trouwens!)
      :)

      Verwijderen
  20. een lastige vraag: dit stofje kan ik nergens in een shopke vinden. en ik zou mij dat graag aanschaffen. van waar heb jij dat? ik wil voor een trouwfeest een jurk meken in deze stof voor mijzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het in Amerika!
      Ik denk bij fabric.com ( maar bij de fatquartershop gaan ze dat zeker ook hebben...... En daar betaald ge geen douanekosten!)
      :)

      Verwijderen